Tekstit

Miksi sisällöllä on merkitystä?

Kuva
Viime aikoina olen miettinyt paljon sisältömarkkinoinnin tärkeyttä ja sitä miten voisin toimia parhaiten sen sanansaattajana. Jay Baer kiteyttää koko sisällöntuotannon mielestäni erinomaisesti: "Sisältö on tulta, sosiaalinen media on bensaa" (orig. "content is fire, social media is gasoline"). Kaikki me olemme varmasti kuulleet puhuttavan somen voimasta mutta mitä se oikeastaan käytännössä tarkoittaa? Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille parhaimmillaan kiihdytyskaistan menestyksekkäälle tekemiselle mutta se toimii myös toiseen suuntaan, jos ei tiedä omanlaisensa maailman lainalaisuuksia. Mielestäni some on yritykselle melko kustannustehokas apuväline, sillä lähtökohtaisesti materiaalia löytyy omasta tekemisestä rajattomasti ja sen esiintuominen suurelle yleisölle on tänä päivänä nopeaa ja helppoa. Se mikä sisällöntuottamisesta tekee aikaa vievää ja toisinaan vähän työlästäkin on lähinnä sen vaatima suunnitelmallisuus, pitkäjänteisyys ja yhtenäisyyden toteuttaminen.