Digitaalisen markkinoinnin taktiikat, joita kilpailijasi voivat sinulle opettaa
Uusivuosi on alkanut rytinällä. Alkuvuosi onkin hyvää aikaa tarkastella omaa markkinointiaan hieman tarkemmin ja suunnata taas paukkuja kevättäkin kohden.
Olemme varmaan kaikki joskus kuulleet, ettei pelissä ole
kyse häviämisestä ja voittamisesta. Pelissä on enemmänkin kyse oppimisesta ja
kehittymisestä. Tässä kehittymiskisassa pitäisi kuitenkin keskittyä vain omaan
kehittymiseensä muihin verrattuna.
Jos kaksi ihmistä kilpailee esimerkiksi juoksukisassa,
tarkoittaa se, että heidän molempien on tehtävä kaikkensa voittaakseen. Sama
koskee yrittämistä. Liiketoiminnassa on kyse kilpailusta ja voittamisesta
tekemällä parhaansa. Yrittäjä! Seuraa ja tutki rohkeasti kilpailijoidesi
virheitä, ylä- ja alamäkiä ja mieti sitten tarkasti, onko kannattavaa ottaa
niistä mallia vai ei.
Digimarkkinoinnin ammattilaisten avulla voit markkinoida yritystäsi ja erottua kilpailijoistasi. Digitaalinen markkinointi voi auttaa sinua oppimaan seuraavat asiat kilpailijoiltasi, kun olet vakiinnuttamassa yrityksesi brändiä markkinoilla:
1. Sisältö: Sisällöntuotannolla on keskeinen rooli
digimarkkinoilla, ja se on iso vetovoiman lähde asiakkaillesi!
2. Liikenne: Verkkoliiketoiminnan suurin menestyksen avain
on kotisivujen runsas liikenne eli kävijämäärä. Jos huomaat, että
kilpailijoillasi menee hyvin sillä saralla, se tarkoittaa, että he tekevät
jotain todennäköisesti eri tavalla kuin sinä.
3. Ulkoasu: Verkkosivustosi suunnittelu ja sen ulkoasu on
ensimmäinen asia, jonka ihmiset huomaavat sivullasi. Jos sivullesi tulee vähän
ihmisiä, kannattaa tarkistaa, onko sivusi näkymässä ongelmia. Katso miltä
kilpailijoidesi sivut näyttävät ja miten he esittelevät itsensä ja sisältönsä
verkkosivuillaan.
4. Brändäys: Brändäyksessä ei ole kyse vain logon luomisesta, vaan se on myös johdonmukaisuutta. Toiset ovat erittäin hyviä siinä, ja sinun kannattaa ottaa oppia heiltä.
5. Kohderyhmä: Kohderyhmän segmentointi auttaa sinua kohdistamaan tuotteillesi oikean yleisön. Jos huomaat, etteivät kilpailijasi ole parhaimmillaan segmentoinnissa, sinun kannattaa oppia heidän virheistään.
6. Asiakaspalvelu: Tämän päivän ihminen haluaa palvelua enemmän kuin koskaan ja palvelulta vaaditaan myös enemmän. Jos pystyt tarjoamaan esimerkiksi räätälöityä asiakaspalvelua tai joustavaa ja nopeaa reagointia, tee se.
7. Omaperäisyys: Tunnetut tuotemerkit ovat tunnetuimpia nimenomaan omaperäisyydestään. Kun myyt tuotetta, jota monet muutkin myyvät, sinun on erotuttava muista.
8. Viestintä: Yksi asia, joka voi
voittaa asiakkaiden sydämet puolelleen, on viestintä. Jos koet, että
kilpailijasi saa haluamasi asiakkaat, kannattaa työstää kommunikaatiotaitojasi.
Kommentit
Lähetä kommentti